انواع غذاهای سنتی ایرانی

کشور ایران از جمله کشور های به شمار می آید که از نظر فرهنگی بسیار غنی می باشد، فرهنگ آشپزی در بین مردم ایران از دیرباز بسیار پر رنگ بوده است. غذا درست کردن و میل کردن انواع غذا ها برای ایرانیان نتنها به عنوان یک تفریح محسوب می شود بلکه نشانه فرنگ آن منطقه است. اکثر غذاهای سنتی ایرانی ظاهری لذت بخش و طعم خوشمزه ای دارند که طرفداران زیادی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور به دنبال دارد. برخی از غذاهای سنتی ایرانی در بین توریست ها شناخته شده است و خواهان سرو این مدل غذا ها هستند. ما در این مقاله قصد داریم، تا کمی در مورد غذاهای سنتی ایرانی اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

نام غذاهای سنتی ایرانی

برای تهیه لیست غذاهای سنتی ایرانی بهترین روش خواندن کتاب های مختلف در زمینه، معرفی انواع غذاهای سنتی ایرانی می باشد. همانطور که می دانید خواندن کتاب های مختلف زمان بر است، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نام غذاهای ایرانی بیشتر آشنا کنیم. چند مورد از انواع غذا های ایرانی عبارتند از:

ته‌چین

کوفته تبریزی

قورمه سبزی

کباب تابه‌ای

ماهی شکم‌پر

میگوپلوی بوشهری

طرز تهیه غذاهای سنتی ایرانی

سفره های‌ ایرانیان همیشه ‌رنگین‌، وجذاب هستند. در نقاط مختلف کشور، متناسب با امکاناتی که در اختیار دارند غذاهای محلی مختلفی تهیه می شود. اما برخی از غذا هایی که در تمام نقاط کشور پخته می شود، در بین اکثر مردم عمومیت دارد به همین دلیل جز غذاهای سنتی وملی به حساب می آید.  برای نحوه آشنایی با طرز تهیه، این نوع غذا ها، می توانید کتاب غذاهای سنتی ایرانی را مطالعه کنید. معروف ترین این غذا ها عبارتند از: چلوکباب، آبگوشت، فسنجان‌، دلمه‌، انواع‌ خورش‌های‌ سبزی‌ و قیمه.

تحقیق درباره غذاهای سنتی ایرانی

همانطور که قبلا هم گفته شده، ایرانیان متناسب با موقعیت جغرافیایی و منطقه ای که در آن زندگی می کنند، امکانات و همچنین مواد اولیه خاصی برای تهیه یک غذا دراختیار دارند به همین دلیل هر نقطه از کشور غذاهای محلی خاص خود را دارد، که بسیار مقوی و لذیذ هستند به عنوان مثال: در ناحیه‌ غرب و شمال غربی کشور عزیزمان ایران کوفته‌ تبریزی، ‌آش‌ و شوربا پخته می شود در قسمت شمال کشور خاویار که شهرتی‌ جهانی‌ دارد وجود دارد. در جنوب‌ ایران‌ ماهی و میگوی‌ که یک غذای دریایی محسوب می شود که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی می باشد.

همچنین نان پختن نیز یکی از آداب غذا پختن ایرانیان به شمار می آید، در تمام وعده های غذایی از نان استفاده می کنند. انواع متخلف نان عبارتند از لواش‌، تافتون‌، سنگک‌ و بربری. البته هر شهری نان های محلی مخصوص به خود را نیز می پزند که بسیار نرم و لذیذ هستند.

نوشیدنی های مورد پسند اکثر ایرانی ها شرب های سنتی که با عرقیجات درست می شود و دوغ‌ محلی که‌ همراه‌ برخی‌ ازسبزی‌های‌ معطر صرف‌ می‌شود.